Tuesday, October 19, 2010

INSPIRA "Smart Guys Get It"

Pembuat kereta Nasional, Proton Holdings Bhd. telh melancarkan produk terbaru, INSPIRA yang dijangka menemui orang-ramai bermula 10 November, 2010. Mendapat nama dari perkataan "INSPIRASI", Proton juga mengumumkan model 1.8Liter akan dijual pada anggaran harga RM79,880 manakala model 2.0L pada harga RM95,000.

Nama INSPIRA dipilih dari  2,797 penyertaan yang diterima dari peraduan yang dianjurkan untuk kakitangan Proton dari 10 hingga 25 Februari tahun ini. Pemenang bertuah ialah En.Sauful Yazan Nasir, dari Jabatan Kejuruteraan Elektrik, R&D Division yang menerima hadiah wang tunai sebanyak RM10,000, peranti GPS, 2 pas masuk ke KL International Motor Show pada bulan Disember dan jemputan istimewa pada hari pelancaran produk pada bulan November akan datang.

Soft Launch Proton Inspira telah diadakan pada 14 Oktober, 2010 di Proton's Centre of Service Excellence. Pada waktu itu, cuma bahagian hadapan saja dipamirkan. Produk ini adalah hasil kerjasama strategik (New Strategic Alliance)dengan Mitsubishi Motor Corporation, Jepun.

Hakikatnya, Proton cuma diberi kebenaran untuk membuat perubahan paling minimal dari model asal Mitsubishi Lancer.

Oleh yang demikian, prestasi gear pecutan serta 'body parts' asal M.Lancer dikekalkan. Cuma rekabentuk bumper serta pelarasan suspensi sahaja diubahsuai mengikut citarasa rakyat Malaysia.



Pengarah Urusan Proton Holdings, Dato' Syed Zainal Abidin Mohamad Tahir berkata, Proton Inspira adalah versi 'tempatan' untuk model Mitsubishi Lancer.

Proton Inspira kini dibuka untuk tempahan iaitu deposit tempahan RM1,000 sehingga 15 November 2010. Orang-ramai yang membuat tempahan pada jangka waktu ini akan menikmati pakej servis percuma selama 2 tahun atau 50,000km bernilai RM1,658.00.

Ciri-ciri lain yang diumumkan termasuk cruise control, auto lights dan wiper, auto climate control untuk penumpang depan dan belakang, all-round airbags, welcome home lights serta tinted film keselamatan dengan kadar nyah haba sehingga 48%. Namun begitu, tidak dapat dipastikan samada ciri-ciri ini merupakan 'standard' untuk semua variasi atau untuk variasi tertentu sahaja.

KEPADA ANDA WARGA MELAKA:
"....SUDAHKAH ANDA MEMBUAT TEMPAHAN?"
 HOTLINE: 019-666-4949 SEKARANG

No comments: